piątek, czerwca 12, 2015

Z dawnych reklam po raz drugi

stare reklamy

Jakich perfum używały Paryżanki w 1912 roku, jak dbać o paznokcie i czego to nie naobiecują nam ci paskudni marketingowcy? Druga część dawnych reklam z francuskich gazet z początku XX wieku. 


stare reklamy
Gorsety
By mieć gorset szyty według najnowszej mody, podkreślający elegancję linii, należy udać się do domu E. Danger (starego domu Wirat) ul. Pigalle 39 w Paryżu. Między licznymi i przeróżnymi modelami, polecamy gorset numer 1,015 bis, przedstawiony na rysunku obok, który dom Danger oferuje czytelniczkom za 19fr.85 podczas gdy jego regularna cena to 30 franków.
Wykonany jest z satynowego drelichu w trzech kolorach do wyboru : fiołkowym, różowym i błękitnym. Jest bardzo elegancki, a jego elastyczność zapewnia dobre samopoczucie.
W obrębię kraju wysyłka gratis, za granicę i do koloni należy dopłacić 1fr.50 za specjalne opakowanie. Wysyłka katalogu na życzenie. 

stare reklamy
Ładna dłoń i różowe paznokcie!
Zadbana dłoń to znak prawdziwej arystokratki.
Nasza przesyłka dla pielęgnacji dłoni jest szczególnie korzystna. Wysyłka kosztuje 4 franki 85 i zawiera:
Polerkę cytrynową (może chodzi o zapach, może o składniki), Pudełeczko pasty do paznokci nadający im różowy połysk, notes kosmetyczkę (nie wiem jak to interpretować) dotyczący paznokci, słoiczek pasty mydlanej (z luteiną? ) zapewniający dłoniom nieporównywalną miękkość.

Ta reklama uświadomiła mi, że można znać język i jednocześnie kompletnie go nie rozumieć. Profesjonalną tłumaczką na pewno nigdy nie zostanę. Jest tu parę słów, których nie ma w słownikach, a parę nie ma sensu. Un Carnet trousse – notes kosmetyczka. Nie mam pojęcia, co autor miał na myśli.
W każdym razie, oferują nam wysyłkowy zestaw do pielęgnacji dłoni i paznokci. Ktoś chętny?

stare reklamy
Świeżość/ Mleczko Irysowe / Piękno Cery
Najbardziej higieniczne z wód toaletowych.
L.T. Piver w Paryżu

L.T. Piver, to marka z ponad dwustuletnią tradycją, której kiedyś na pewno poświęcę osobny post. Dziwi mnie skromność tej reklamy. To trochę taka Chanel tamtych czasów.

stare reklamy
Wieczne piękno i młodość dla wszystkich!
Zaczerwienienia, wągry, blizny, zmarszczki, obwisłe policzki, potrójne podbródki itd. znikają na zawsze dzięki kremowi Loris – 1.50 za słoiczek.
Olej modelujący. Jedna kropla modeluje włosy na 8 dni. Nieznacząca cena – 2.25 za flakonik.
Włosy, meszek i broda, nawet najtwardsza, znika na zawsze za pierwszym razem.
Opakowanie 3 franki.
Dalej jest opisany sposób wysyłki.

Co za magiczne specyfiki, skusiłabym się! Pomijając ośmiodniową przerwę w myciu włosów wszystko brzmi obiecująco, prawda?

stare reklamy
55 lat sukcesów. Nigdy więcej białych i siwych włosów!
Woda Salles
Przywróć siwym włosom ich wspaniały naturalny kolor – blond, brąz, czarny. Całkowite bezpieczeństwo! Woda Salles natychmiastowe i trwałe działanie pod jakąkolwiek farbą czy innymi preparatami!


Dalsza cześć dzisiejszego posta poświęcona zostanie perfumerii E. Coudray, ponieważ ich reklamy wręcz zaspamowały ówczesne gazety. 

Perfumeria E. Coudray była jedną z największych marek kosmetycznych XIX wieku.
Ta marka, co dziwne, istnieje do dzisiaj. Dziwne dlatego, że nigdy wcześniej o niej nie słyszałam. Szkoda, bo cenie sobie produkty z tradycją i historią. Powinny być szerzej reklamowane. 

Perfumerię założył w 1822 roku niejaki Edmund Coudray, chemik, który podróżował po świecie sprowadzając egzotyczne składniki do swoich produktów. Na oficjalnej stronie perfumerii, możemy przeczytać, że karierę zaczął za panowania Ludwika XVIII (króla Francji w latach 1814-1815-1824) i już wtedy jego perfumy cieszyły się renomą. Używały ich koronowane głowy całej Europy. W 1837 roku perfumeria stała się oficjalną marką zaopatrującą w produkty kosmetyczne i perfumy brytyjski dwór. Do 1908 roku był to rodzinny biznes, następnie firmę odkupił Edouard Colmant. 

„Sztuka bycia zawsze piękną, to również sztuka perfumowania się” 
- napisał Coudray w swoim katalogu z 1828 roku. 

Po drugiej Wojnie Światowej, dzięki zachowanym recepturom, udało się odtworzyć markę, dbając o tradycję. Od 2002 roku firma ma nowego właściciela, który produkuje perfumy oparte na przedwojennych recepturach. W ofercie są również produktu uzupełniające. Marka jest dostępna w Polsce.
Dziś się nie reklamują, w 1912 robili to wręcz nachalnie ;).

stare reklamy
Talizmany piękna E. Coudray.
Słynne ze swoich właściwości higienicznych i zbawiennego wpływu na naskórek, zapewniają młodość bez makijażu…

stare reklamy
 Od lewej do prawej trzy kolumny.
Puder ryżowy „Sovrana”
Ten puder nie może być porównywany do żadnego innego. Delikatny, pięknie pachnie, wytwarzany ze składników zbawiennych dla naskórka. To puder, o którym marzą wszystkie damy.
Zapewnia skórze znakomitą świeżość.

Rosa Sovrana
To preparat do skóry, który nie ma żadnych wad, które mają kremy i wszystkie je detronizuje. W cudowny sposób zapewnia świeżość skóry i delikatność naskórka. Chroni przed spierzchnięciami i opalenizną. To prawdziwy talizman piękna.
Jest również polecany do pielęgnacji dzieci, oraz dla mężczyzn – niweluje podrażnienia po goleniu.

Mydło łagodzące na bazie skrobi glicerolu?
 (pardon, nie jestem chemikiem, nie mam pojęcia co to)
To mydło posiada niesamowite właściwości łagodzące. Jest polecane dla osób zmartwionych swoją skórą.
Jego skład zapewnia naskórkowi świeżość, lekkość konsystencji sprawia, że produkt jest ekonomiczny w użytkowaniu. 

I niżej w ramce.

Perfumy „Dla niej”
Niesamowity sukces perfumerii E. Coudray.
Zachwycający. Przywołuje zapachy najrzadszych róż, do których dorzucono dialektalną woń ambry. Te perfumy ucieszą nawet te osoby, które nie lubią żadnych perfum!
Dalej mamy ceny różnych flakonów.

stare reklamy
Będziesz zawsze piękna
używając talizmanów piękna perfumerii E. Coudray
Niżej mamy wymienione produkty z pierwszej reklamy

stare reklamy
Perfumy E. Coudray są nie do podrobienia!
Skorzystaj ze specjalnych flakoników, które dają możliwość wypróbowania tych luksusowych perfum na bardzo korzystnych warunkach.
W sprzedaży wszędzie:
Lista różnych perfum z cenami.
Perfumy E. Coudray nabyły swoją światową reputacje dzięki nieporównywalnej wytrzymałości i delikatności. 

stare reklamy
 3 flakony nieporównywanych perfum
„Pour Elle” dla niej „Exor*” „Mimosa” mimoza
we wspaniałym etui.
Wysyłane w niesamowitej cenie
Jedynie 7 franków 75
Perfumeria E. Coudray
Paryż, ul. d'Enghien 13

* To słowo nic nie znaczy, ale można tę nazwę interpretować jako "ze złota" jeśli odczytamy łacińskie ex "z" i francuskie "or" złoto - Exor. To są oczywiście moje dywagacje i pewnie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.

Jeśli post was zainteresował, zapraszam na pierwszą część dawnych reklam

Na koniec informuję, że zamieszczone zdjęcia reklam pochodzą z gazet, które kupiłam, bądź dostałam, proszę więc o niekorzystanie z nich bez mojej zgody.

Jeśli zaciekawiłam, pomogłam, zaintrygowałam - śledź mnie ;)



Twitter
Instagram
Bloglovin'

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis, uwielbiam stare przedmioty, miejsca i artykuły :). Te przywiodły mi na myśl "Pachnidło", ale to zapewne wyłącznie kwestia mojego literackiego zboczenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pachnidło" to bardzo klimatyczna opowieść, chociaż przeczytałam ją chyba za wcześnie, gdy byłam jeszcze w gimnazjum. Muszę się za nie zabrać jeszcze raz ;)

      Usuń
  2. Stare reklamy są takie piękne, te obecne nie są wstanie im dorównać. Najbardziej podoba mi się ta ostatnia z flakonikiem perfum.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł z takimi starymi reklamami, są urokliwe bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  4. W starych reklamach podoba mi się to, że wykorzystywano ilustracje :)


    Zobacz dwie propozycje white total look :)
    http://encore4u.blogspot.com/2015/06/white-total-look.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten cykl ze starych reklam. Jak widac kobiety zawsze marzyly o wiecznej mlodosci i jak widac z tych zmurszalych skrawkow papieru niestety mlodosc nigdy nie jest wieczna. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, może kiedyś wymyślą jak ją zatrzymać. Widać, że próbują od dawna ;)

      Usuń
  6. Stare reklamy były pełne uroku:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomimo wielu lat nadal przekonują, niektóre nawet bardziej niż współczesne . Oczywiście każda twierdzi, że jej produkt jest najlepszy. Co do tej kwestii akurat nic się nie zmieniło :P Dziś każda głosi innowacje, a okazuje się, że wystarczy opisać jego zalety i piękno aby stał się dla konsumenta atrakcyjny;D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli dowiedziałaś(łeś) się czegoś nowego, lub uważasz ten wpis za ciekawy, podziel się swoją opinią. Będę wdzięczna ;)

TOP